Mindfulness op het werk


De meeste mensen brengen heel veel tijd door op hun werk. Het spreekt vanzelf dat werk je een goed gevoel zou moeten geven. Bijvoorbeeld dat je plezier hebt in je werk. Helaas hebben veel mensen last van werkdruk, raken gedemotiveerd of teleurgesteld door hun werk.

Zowel als werkgever en als werknemer sta je voortdurend bloot aan veranderingen. Innovaties, reorganisaties, nieuwe technologie├źn en bijscholing: de trein dendert maar door. Wie hier automatisch in mee gaat, raakt gestrest en kan dingen gaan doen waar hij niet achter staat.

Mindfulness helpt om beter om te gaan met de negatieve gevolgen van de veeleisende moderne werkplek.

De Workplace Mindfulness training is een programma dat speciaal ontwikkeld is door The Mindfulness Exchange, opgericht door the Oxford Mindfulness Centre, om mindfulness naar de werkplek te brengen. Mindfulness op de werkplek vraagt immers een andere benadering dan in een medische of therapeutische setting.

Mindfulness op het werk, Workplace MT, biedt een effectieve methode, die helpt om bewust om te gaan met veranderingen op het werk en de emoties en de weerstand die daarmee gepaard gaan.
Met behulp van technieken uit de MBCT (Mindfulness based cognitive therapy ) leer je om, in alle hectiek van het werk, je waarden trouw te blijven en met bevlogenheid en passie te blijven werken.

Wil jij als werkgever meer betrokken werknemers? Meld je dan aan!

Waaruit bestaat de training?

De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten op het werk van 1 uur,
waarvan 50% bestaat uit theorie en 50% uit ervaringsgerichte oefeningen.
Je leert formele oefeningen en informele oefeningen die je op de werkplek kan toepassen.
Er wordt verwacht dat je tijdens de training minimaal 20 minuten per dag oefent.

Dit levert de Mindfulnesstraining op het werk je op:

Je...

  • werkt met meer aandacht aan je huidige opdracht of taak
  • kunt beter luisteren en zien wat nodig is in een gegeven situatie
  • ontwikkelt meer zelfvertrouwen en ervaart je werk als zinvoller
  • leert te leven in het hier en nu
  • leert jouw stresssignalen herkennen
  • kan beter functioneren onder druk
  • kan beter omgaan met hevige gevoelens en emoties
  • veerkracht en creativiteit nemen toe